پاسخ مبسوط زاکانی درباره قرارداد شهرداری تهران با چین | منشا منابع مالی ما مشخص و شفاف است

پاسخ مبسوط زاکانی درباره قرارداد شهرداری تهران با چین | منشا منابع مالی ما مشخص و شفاف است

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا زاکانی در صحن علنی شورای شهر تهران در پاسخ به شبهاتی که برخی از اعضای شورای شهر پیرامون قرارداد شهرداری تهران با چین مط

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا زاکانی در صحن علنی شورای شهر تهران در پاسخ به شبهاتی که برخی از اعضای شورای شهر پیرامون قرارداد شهرداری تهران با چین مطرح کردند، گفت: سیاه نمایی بد است، باید اطلاع داشته باشیم و بعد صحبت کنیم.

بیشتر بخوانید:

سخنگوی شورای شهر تهران: رقبای سیاسی از گرگ‌های رسانه‌ای بهره می‌برند پاسخ صریح به شایعات پیرامون قرارداد شهرداری تهران با چین | برخی به نا امید کردن مردم دل بسته‌ اند افشاگری عضو شورا از پول پاشی مافیای خودرو | صادقی: آنها می‌خواهند مانع ورود خودروی برقی شوند

او در ابتدا به عملکرد شهرداری تهران در دوره مدیریت خود اشاره کرد و گفت: میزان فضای سبز زمان در ابتدای انقلاب، ۳ هزار و ۹۰۰ هکتار پیرامون شهر بود که در دوره ما بیش از ۴ هزار هکتار فضای سبز کاشتیم. همین امسال ۲ هزار هکتار درخت کاشتیم که هزار اصله آن مثمر بود. در هیچ دوره ای همچین فضای سبزی نداشتیم. در حوزه آسفالت ریزی نیز جهشی بزرگ نسبت به دو دوره قبل صورت گرفت که آمار و ارقام آن معلوم است و خلاف واقع صحبت کردن درست نیست.

شهردار تهران با بیان اینکه امکانات و منابع شهر رشد سالم داشته است، به موضوع اورهال کردن واگن های مترو اشاره کرد و گفت: در دوره آقای قالیباف ۲۳ رام ای سی و یک دی سی اورهال شد، در دوره آقای حناچی ۲۱ رام ای سی و یک رام دی سی ولی در دوره ما ۴۷ رام ای سی و ۳ رام دی سی اورهال شده و امسال نیز نزدیک به همین تعداد اورهال می کنیم.

زاکانی با بیان اینکه دشمن امید و امید ما را هدف قرار داده است، تصریح کرد: یک عده خوراک برای اینترنشنال درست می کنند که بد است و در راستای اهداف آنها سخن می‌گویند. با مردم مستدل صحبت کنید چرا خلاف صحبت می کنید. حق ندارید چون پشت تریبون شورا نشسته‌اید خلاف بگوید، بنده زمانی که نماینده مجلس بودم حق نداشتم حرف نادرست از پشت تریبون بزنم.

او سپس وضعیت اتوبوسرانی در دو دوره گذشته و دوره مدیریت خود را مقایسه کرد و گفت: در ۱۲ سال مدیریت آقای قالیباف ۱۲۰۰ اتوبوس خریداری کرد و در دوره مدیریت اصلاحات ۱۳۰ اتوبوس خریده بودند اما در دوره ما ۸۲۶ دستگاه تا امروز خریداری کردیم که ۲۷۱ مورد را فقط دولت داده و بقیه را خود خریداری کرده ایم.

او با بیان اینکه موقعی که ما شهر را تحویل گرفتیم ۱۸۶۰ اتوبوس بود که ۸۸۰ دستگاه آن فعال بود، گفت: الان بیش از ۳ هزار دستگاه اتوبوس در شهر فعال هستند.

شهردار تهران افزود: شورای شهر تهران ۷ هزار میلیارد برای ۱۰۰۰ اتوبوس به ما اختصاص داد ولی ما ۵ هزار اتوبوس قرار داد بستیم که ۲۵۰۰ مورد آن داخلی است. اگر شرکت داخلی نتوانست اتوبوس تامین کند تقصیر ما نیست.

زاکانی ادامه داد: ما از یک شرکت داخلی ۵۰۰ انوبوس برقی خریدیم که گفتند تا پایان سال ۵۰ تا ۱۰۰ دستگاه می توانند تحویل بدهند، آیا ما می‌توانیم مردم را معطل کنیم تا شرکت داخلی قرارداد را ما انجام دهد؟ من بارها گفته ام که مردم را اسیر نمی‌کنم.

شهردار تهران گفت: ما نوع منابع‌مان را طوری تجهیز کردیم که فراینده باشد و منشاء ان مشخص است. هیچ کس نمی‌تواند بگوید در تاریخ بلدیه شهرداری تهران توانسته تحقق منابع به این میزان کند. ما انضباط مالی و مشارکت داریم و منشا منابع مشخص و آشکارست و توانستیم جای ۱۰۰۰ دستگاه ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس بخریم.

ادامه دارد....